lördag 3 april 2010

Witch hat / Häxhatt


It's Easter! Oki I will love Easter more when I have children of my own and also have a good excuse for making childish things. As you know I love to make things. And yesterday it hit me! I don't have a witch hat!! I'm a poor excuse for a witch!! Shame on me. For those of you who don't know me my little sister calls me a witch after I explained the difference between fairies, angels, princesses and witches. A witch is someone in control and doesn't need a prince/boy to make her own fortune and so on... it's really a long story.
Long story short.. I have finally made my own witch hat. The brim are adjustable. The colour are in dark brown. I didn't want to do it the classic way in black because I look so pale in black. So it's brown. I also made the thing around the head adjustable.. what do you call it??? I don't even know the word in Swedish! I sewed a old scarf on in front of the hat and made it lose in the back .That way anyone can wear it. You just have to tie it in the back.

Happy Easter!

And in Swedish... jag gjorde mig en hatt igår då jag insåg att jag som en häxa inte har en, inte ens I påsktider! Helt befängt...så jag gjorde mig en. En häxa utan hatt..ujuj..och då ni vet att jag älskar att göra saker så lärde jag helt klart göra något åt detta.Så igår påsken till ära så gjorde jag mig en helt egen.Jag måste skaffa barn så jag har en ursäkt för mina barnsligheter! Min lillasyster kallar mig häxa efter då jag förklarade skillnaden mellan älvor änglar prinsessor osv..häxor är de människor som fixar saker själva utan att promt behöva en prins eller en kille för ta sig fram I livet...hmm ja det är faktiskt en rätt lång historia.Nog om det nu.
Alltså en häxhatt. Själva brättet är justerbart, kan alltså se ut som en spejsad cowboy hatt om jag så vill. Färgen fick bli I mörkt brunt då jag ser så himla blek ut I svart gentemot ansiktet.
Själva storleken på hatten är justerbar den med tack vare en skarf jag sydde på runt själva huvuddelen (fäste den bara I framdelen) som man bara behöver knyta åt I bak. Tusan jag har ingen aning om vad det heter på svenska eller ens på engelska den där delen runt själva skallen.

Glad påsk!

2 kommentarer:

  1. Fasen, fasen, fasen vad schysst! Kan man själv vinkla ner toppen en aning, så den får sånt där skönt stuk som om man sitter på kvasten och vinden viner om en? I sådana fall får den högsta betyg och Oz-klassas! Fast högsta betyg får den i alla fall!
    :D

    SvaraRadera
  2. Haha:) Självklart kan man vinkla den, jag gjorde den så den går att forma exakt som man vill ha den:)*bockar och bugar och är riktigt glad över komplimangen*

    SvaraRadera