söndag 7 november 2010

My first little diorama/ mitt första diorama


Soo... I made my self a little diorama. The last time I made minis was a couple of ears ago. And diorama? Well not ever. Except the base to the minis of course.

The mushrooms are made of green stuff(the top) and paper clay(the foot) and for the base structure I used a nail. The biggest mushroom are 1½ cm long. I newer made snow effect before so that was a new experience for me. And all of this is centred in a tiny pot that I found in my way to big junk pile (Read also: Arts and crafts articles.)

The little Santa I found in a garbage sale with lots and lots of other little thingies I will use to something,when I know what for that is. I painted him a bit as well. Changed colours on the hat and so on.
I hope this have giving you some crafty ideas.

And in Swe.. Så nu har jag gjort mitt första lilla diorama.Första gångenj ag höll på med miniatyrsaker var för antalet år sedan så jag känner mig lite ringrostig. Och diorama har jag aldrig gjort förut förutom det vanliga som man kan göra på baserna till tennfigurerna förstås.

Svamparna är gjorda av green stuff (hatten) och papperslera(foten) själva stommen är en liten spik. Den största svampen är ca 1 ½ cm lång.Snö effekt har jag aldrig gjort förut så det var en ny erfarenhet för mig. Allt detta sitter I en liten liten kruka som jag hittade I mitt kaosrum.(läs även: på tok för mycket pysselmaterial för att det skall vara nyttigt att äga för en person samlat I ett rum så du inte vet själv vad du egentligen har I gömmorna)

Den lilla tomten hittade jag på loppis ihop med en massa andra små gosaker som kommer till användning någon gång,det vill säga när jag vet vad jag skall ha dom till.Ah ja just, jag målade tomten med,ändrade om lite färger och bytte färg helt på mössan.
Hoppas detta gett er lite inspiration till eget pyssel.

fredag 5 november 2010

Make-over / Göra om

As you probably can see one of this figures are broken.(the one in the middle)
Swe..Som ni kan se är en av figurerna trasig.(den i mitten)


I made new noses fake buttons and muffs (for the broken one to cover the damedged part) in green stuff. And then just painted the whole shebang.
Swe.. jag gjorde nya näsor,låtsas knappar och öronmuffar (för att gömma den trasiga delen) i green stuff. Sedan så målade jag helt enkelt hela kalaset.

Macrame bracelets/ Makrame armband